نانو سرامیک موتور سیکلت

سرامیک موتور سیکلت

پوشش سرامیک موتور سیکلت چیست؟

چند سالی است که پوشش های نانو سرامیک در مباحث نگهداری و مراقبت از وسایل نقلیه مطرح می شوند.

پوشش نانو سرامیک محلولی ترکیبی است که جهت پوشش سطح میکروسکوپی رنگ استفاده می شود و سطحی صاف و صیقلی ارائه می دهد.این پوشش سرامیکی؛ یک محافظ شفاف را تشکیل می دهد که از رنگ زیر آن مراقبت می کند. بنابراین ضروری است که رنگ آمیزی طور صحیح و رنگ زیرین پوشش سرامیکی سالم باشد، چراکه هر گونه لکه و خط و خش از طریق لایه سرامیکی قابل مشاهده است.

پوشش نانو سرامیک، خاصیت آبگریزی دارد و قطرات آب روی آن می لغزند و روی آن باقی نمی مانند.

نانو سرامیک یا واکس؟

عملکرد واکس، تقریبا” با نانو سرامیک بدنه موتورسیکلت مشابه است. با این تفاوت که ماهیت شیمیایی پوشش سرامیکی، طول عمر بیشتری نسبت به واکس بر پایه موم دارد. واکس، یک پوشش نرم به جا می گذارد و با هر بارندگی یا شستشو، مقدار باقیمانده موم روی سطح بدنه موتور سیکلت کاهش می یابد و جهت بهره مندی از این ویژگی، هر چند هفته یکبار، پروسه واکس کردن باید تکرار شود.

پوشش سرامیکی بافت سختی دارد و به رنگ چسبیده است. بنابراین ماندگاری آن می تواند از یکسال تا چهار سال طول بکشد. پوشش‌های سرامیکی نه تنها از رنگ موتور سیکلت در برابر آب و گرد و غبار محافظت می‌کنند، بلکه می‌توانند آسیب رنگ ناشی از منابع نور ماوراء بنفش خورشید را کاهش دهند. اشعه ماوراء بنفش می تواند رنگ را کدر کند و باعث مات شدن رنگ موتور سیکلت شود.

قابلیت اطمینان به نانو سرامیک

استفاده از پوشش نانو سرامیک روی قسمت های سخت، نظیر چرخ ها، باعث از بین بردن روغن زنجیر موتور سیکلت می شود. البته سطوح فلزی تحت پوشش سرامیکی، مانند بست های بیرونی و پیچ های ترمز از خوردگی و داشتن ظاهری خزدار در امان خواهند بود. این پوشش برای سطوح مات، براق و متریالهای مختلف مانند کربن و چرم نیز قابل استفاده اند و باعث حفظ براقیت و سلامت آنها خواهند شد.

با بررسی تمامی این موارد، به این نتیجه میرسیم که اجرای پوشش نانو سرامیک برای موتورسیکلت، در صورتی که رنگ موتور سیکلت سالم و عاری از خط و خش باشد، امری مفید خواهد بود.

آیا پوشش سرامیک موتور سیکلت از خط و خش جلوگیری می کند؟

پوشش نانو سرامیک تا حد می تواند این هدف را میسر سازد. البته این ام بستگی به نوع محلول نانو سرامیک دارد. بنابراین میتوان گفت: پوشش نانو سرامیک، در صورت رعایت مراقبت های پس از آن، می تواند یک تا چهار سال از بدنه موتور سیکلت در برابر خط و خش و سایر عوامل محیطی تا حدودی محافظت کند. اما قطعا” نمی تواند از خراش های قابل ایجاد توسط سنگ های ضخیم و یا خطوطی که توسط کلید یا هر ابزار تیزی روی بدنه اعمال شود محافظت کند.

اجرای نانو سرامیک موتورسیکلت، باعث کاهش میزان شستشوی مورد نیاز و میزان پولیش و واکس بعد از شستشو می گردد.

واژه ها: نانو سرامیک موتور سیکلت تهران، سرامیک بدنه موتور سیکلت

دیدگاهتان را بنویسید